Periodòncia La Bisbal d’Empordà

Periodòncia és l’especialitat de l’odontologia que s’encarrega de la prevenció, diagnòstic i tractament de les malalties dels teixits que donen suport a les dents (genives i os).

Tipus de Periodòncia

Gingivitis

El sagnat de les genives al raspallar les dents sol ser el primer símptoma d’alerta.
Es la inflamació de la geniva sense que l’os s’afecti. Si no es tracta a temps pot derivar en periodontitis.

Periodontitis

Es produeix quan la gingivitis progressa i acaba destruint l’os de suport de les dents.

Símptomes freqüents

• Sagnat inexplicable (al raspallar, al passar el fil dental, al mossegar quelcom dur).
• Genives vermelles o inflamades.
• Genives sensibles al tacte.
• Mal alè.
• Línea de la geniva mes baixa (dents llargues).
• Dents sensibles al fred per la retracció de les genives.
• Mobilitat d’alguna peça dentaria.
• Espai entre les dents.

periodòncia la bisbal clinica dental
clinica dental periodòncia

¿Com és diagnostiquen?

• A la Clínica dental realitzem un estudi clínic periodontal amb la “sonda florida” per fer el “periodontograma”, element de diagnòstic de la malaltia periodontal (genives).
  • Un “estudi microbiològic” per poder dissenyar el tractament personalitzat al detectar amb exactitud les cepes bacterianes que causen la malaltia.
  • Estudi radiològic panoràmic i periapical per determinar el nivell d’afectació del suport ossi de les dents,

Tractament de la periodòncia

• Higiene buco-dental o neteja per eliminar la placa o sarro realitzada per un higienista profesional amb ultrasò, pasta de proxilaxis, bicarbonat i tires interproximals.
  • Ensenyem la tècnica de raspallat tant manual com elèctric com donem instruccions especifiques d’higiene com la utilització de raspalls interproximal, fil dental, glopeig amb col·lutoris específics, etc.
  • Raspatge i allisat radicular que consisteix en una neteja més profunda amb curetes i ultrasons. Normalment es un tractament de varies sessions sota anestesia local.
Tractament quirúrgics i regeneratiu

En aquells casos en que la pèrdua d’os i geniva es molt acusat, apliquem tècniques de regeneració amb injerts de geniva pròpia i moderns materials de farciment i altres bio materials per estimular el creixement dels teixits i poder cobrir la part perduda de les genives.

Tractament de manteniment

Una vegada acabat el tractament pròpiament dit la periodoncista indicarà la freqüència dels controls periòdics segons cada cas. Normalment cada 4-6 mesos es farà una sessió de manteniment.

Preguntes freqüents

Per què serveix la geniva?

Forma part del sistema de suport de la dent als maxil·lars. Si la geniva està sana, les dents estan fermament subjectes, cosa que garanteix que compleixin correctament la seva missió masticatòria i aïllin l’organisme de les agressions que arriben del medi extern a través de la boca.

Com és la geniva sana?

La geniva sana s’adapta a les dents de forma festonejada. El seu color és rosa clar i no sagna.

Per què emmalalteix la geniva?

La causa més freqüent que fa que la geniva emmalalteixi són els bacteris. A la boca hi ha més de 300 tipus diferents de bacteris i molts són potencialment lesius per al periodont. Els bacteris que habiten a la boca es dipositen sobre la superfície de les dents i al solc gingival, constituint la placa bacteriana.

Com afecta el tabac a la geniva?

Encara que el tabac no és capaç de produir malaltia de la geniva directament, sí que n’agreuja l’evolució i redueix l’eficàcia del tractament.

Són molt freqüents les malalties de la geniva?

Es troben entre les més freqüents de la raça humana. Els estudis de recerca han demostrat que la gingivitis afecta gairebé la totalitat de la població tant infantil com adulta. Encara que les periodontitis a penes afecten els nens, un de cada dos adults a partir dels 35 anys està afligit per aquestes.

Les dones tenen més risc de patir malaltia periodontal?

No. Sovint es creu que sí, però no ha estat demostrat. El que passa és que certes etapes de la vida de la dona, relacionades amb canvis hormonals, com els embarassos i la menopausa, produeixen alteracions passatgeres a la geniva que necessiten una cura especial.

1ª VISITA GRATIS

A la nostra clínica dental et farem una exhaustiva revisió per oferir-te un diagnòstic i un pressupost personalitzat, gratuït i sense compromís.